Zvýšenie svalovej hmoty a následky vyčerpania

Zvýšenie svalovej hmoty

Zvýšenie svalovej hmoty a následky vyčerpania

Snívate o zvýšení svalovej hmoty no nech robíte čo chcete, požadovaný nárast nezaznamenávate? S najväčšou pravdepodobnosťou robíte niečo zle. Pretože základom na zvýšenie svalovej hmoty býva dobrý tréning. Určite si myslíte, že každý tréning je na zvýšenia svalovej hmoty dobrý. Nie je to vôbec tak. Ak ste v tomto odbore úplným nováčikom, prekvapí Vás skutočnosť, že ešte dôležitejší ako kvalitný tréning je primeraný odpočinok. Veď svaly rastú najmä vo fáze oddychu po tréningu. A keď sme začali kvalitným tréningom, vysvetlime si, aký je kvalitný tréning. Pri kvalitnom tréningu teda pri takom, ktorý bol pre vybranú časť svalovej skupiny čo možno najefektívnejší je taký, pri ktorom sa vytvárajú bielkoviny svalovej hmoty a tým sa prirodzene zvyšuje svalová hmota. Pri tréningu si však treba dať pozor na jednu vec, ktorú mnoho začínajúcich ale aj skúsenejších jedincov často podceňuje. Pri tréningu myslite na to, že svaly sa snažíte zväčšiť. Preto tréningy ktoré pre písknete t. j. kedy idete do svojho maxima majú presne opačný efekt, akoby ste očakávali.Pri pretrénovaní totiž nastáva účinok presne opačný a to namiesto tvorby nových svalových bielkovín ich v dôsledku rozpadu strácate.